Müslüman Hanımlar ile Kadınlara Ait Haller Forumundan Adetli Kadın Kur'an Meali Okuyabilir mi? Hakkında Kısa Bilgi.
  1. #1
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    16 Şubat 2009
    Mesajlar
    2.258



    Adetli Kadın Kur'an Meali Okuyabilir mi?






    Adetli Kadın Kur'an Meali Okuyabilir mi?
    Bu durumdaki bir kadın, Kur'an'a ve ayet yazılı bir şeye el süremez.
    Arapça dışında Farsça, Türkçe gibi bir dile yazılmış olan Kur'an mealini, tutmak haramdır. Onda Kur'an ahkamı yazılı olduğundan Kur'an hükmündedir. Eğer içinde ayet bulunmuyorsa Türkçe kitap okumalarında bir mahzur yoktur. Eğer kadın adet durumunu öğrenmekistiyorsa zarureten fıkıh kitaplarına da bakabilir.

    Kaynak:
    Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN








    Adetli Kadın Kur'an Meali Okuyabilir mi? Mumine Forum

  2. #2
    Üye
    Üyelik tarihi
    21 Kasım 2011
    Mesajlar
    38
    Reklam




    merhaba hocam bu konuyu netleştirirmisiniz okurmu okumazmı ben içinde hiçbir arabça harf dahi bulunmayan mealimi okurum ve hiçbir kelam Kuran-ı Kerimim aslı gibi olmaz onu okumak gibi olmaz meal kuranın aslı yerine geçmez.......
    Adet (hayız) halindeki kadın meal okuyabilir mi?

    Sorularla İslamiyet
    Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Adet halindeki kadınların da meal okumaları caizdir. Çünkü meal Kur'an-ı Kerim'in aslı gibi değildir. Ancak cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.

    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3

    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî Mezhebi'ne göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi Mezhebi'ne göre, Kur’ân-ı Kerim'in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bu özel günlerde Kur’ân-i Kerim'in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.

    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:

    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz."

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”


    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.

    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    Kaynaklar:
    1. İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2. Zuhruf Sûresi, 13.
    3. Mü’minûn Sûresi, 29.
    4. Bakara Sûresi, 256.
    5. Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6. İbni Mâce, Tahare: 119.
    7. Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.

    (Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)



  3. #3
    Devamlı Üye
    Üyelik tarihi
    26 Şubat 2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    618
    selamualeykum ve rahmetullah

    Hayizlir bir kadin Kurani kerim den de dokunmadan ezberden ve meali de dokunarak okuyabilir bu caizdir..cunki Kuran-i kerimin disinda ayetler bulunan veya sureler veya sirf mealler bulunan kitaplar Mushaf hukmunde degildir..böylece okunmasi caiz olur..konu ile ilgili bir fetva var ancak yabanci dil de ingilizce bilenler icin buraya linki veriyorum..

    http://islamqa.info/en/ref/36829/menstruating%20woman

    bilmeyen ler icin tercume ettim:


    Hayizlir bir kadin veya lohusalik kani gelen bir bir kadin Kuran i kerimi okuyabilir cunki, Hayizli veya lohusa bir kadinin Kurani okumasinin caiz olmadigini belirten net bir bilgi yoktur..Aksine cunub olan kisinin cunub iken Kurani okumamasi gerektigi özellikle rivayet edilmistir..

    Hayizli veya lohusali kadin ile ilgili olarak Ibn Omar in rivayet ettigi hadis-i serif : Hayizli bir kadin ve cunub olan biri kuran dan hic birsey okumamalidir. Ama bu hadis da’eeftir (zayiftir). Ancak kadin Mushafa dokunmadan ezberden okumalidir..

    Buna dayali olarak bu durumdaki bir kadinin icin de hadisler, dualar ve Kuran dan ayetler bulunan bir kitabi okumasi caizdir.
    Bu dogru bir bakistir ve iki bilimsel görusler daha dogru olur.

    Bu Fetva Sheyh Abdul aziz Bin Baaz dan alintidir ( Allah ona rahmet etsin).

    fatawa Ibn Baaz, 17/66




  4. #4
    Üye
    Üyelik tarihi
    21 Kasım 2011
    Mesajlar
    38
    vealeykümselam , hocam Allah c c razı olsun sizden ,
    Risale-i n-Nurda İşaretül İcazda Kuran'ın mücizeliğini anlatırken bir harfine bile milyon bizim harlerin denk gelemiyceni ifade eden üsatad hz Kuran-ı Kerimin mealini onunla aynı kefeye koymaya çalışşanların yanlışına dikkat çekmiştir meal yazan katip bilgisi doğrusunda çeviri yapar bir kelime birkaç anlam taşır ama meale sadece biri konur nasıl deriz bu kuranın orjinali hükmündedir haşa ....



  5. #5
    Devamlı Üye
    Üyelik tarihi
    26 Şubat 2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    618
    Allah cumlemizden razi olsun bacim da eger hoca diye beni diyorsaniz hoca degilim normal biri olarak bilgimi paylastim sizle bacim..



  6. #6
    Üye
    Üyelik tarihi
    21 Kasım 2011
    Mesajlar
    38
    nedemek efendim Allah diyen iman eden herkesten öğrenecek şey vardır ve herkes nazarımda hocamdır.



  7. #7
    Devamlı Üye
    Üyelik tarihi
    26 Şubat 2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    618
    bak böyle dusunmen cok hosuma gitti evet bencede hepimiz birbirimizin hocasiyiz degilmi hocam



  8. #8
    Üye
    Üyelik tarihi
    21 Kasım 2011
    Mesajlar
    38
    eyvAllah...........



adetliyken meal okunur mu,  adetliyken kuranın türkçe meali okunurmu,  adetliyken kuran meali okunurmu,  adetliyken kuranın türkçesi okunurmu,  adetliyken kuran meali okunurmu diyanet,  adet döneminde kuran meali okunurmu,  adetli iken kuran meali okunurmu